• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Zalando’s nieuwe merkidentiteit straalt zelfvertrouwen uit

Zalando’s nieuwe merkidentiteit straalt zelfvertrouwen uit

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Zalando FW24-ampagne met Willem Dafoe. Credits: Zalando

Zalando streeft ernaar een toonaangevend ‘pan-Europees mode- en lifestyle e-commerce ecosysteem’ te worden. Om dat te bereiken was volgens de Duitse e-commercegigant een facelift nodig. Daarom vernieuwt Zalando zijn merkidentiteit en -positionering, waarbij zelfvertrouwen op nummer één staat, zo maakt de e-commercegigant bekend in een persbericht.

De nieuwe identiteit komt tot uiting in het gemoderniseerde thema, een aangepast lettertype om toegankelijkheid te verbeteren en een levendig oranje kleurenpalet, zo is te lezen. De visuele facelift moet een aantrekkelijke en consistente ervaring creëren voor klanten op het platform. De eerste uiting van Zalando’s nieuwe merkpositionering wordt in beeld gebracht tijdens de herfst/winter campagne ‘Wat doe ik aan?’.

Zalando lanceert daarnaast een nieuwe functie onder ‘Stories’ op Zalando - de content hub van het bedrijf. Bezoekers van de website kunnen hier nu mode verkennen vanuit het perspectief van hun inspiratiebronnen, zoals influencers en beroemdheden.

Zalando
Zalando SE